V roce 1987 se Jan Králík dostal do Holandska do Nijmegenu, kde se konala VIII. IVCA Rally. IVCA je International Veteran Cycle Association, tedy mezinárodní organizace, sdružující sběratele a milovníky historických kol. Navíc je v Nijmegenu muzeum velocipedů Velorama, už tehdy zřejmě nejlepší na světě. Honza se vrátil jako věrozvěst a kroužku přátel vyprávěl o tom, co viděl, také o tom napsal pár článků. Tehdy už se kromě jízdy Jíloviště–Zbraslav konal sraz domácích nadšenců v Sušici a zejména v Miloticích u Kyjova, kterou organizoval Josef Měsíček. Tam v roce 1988 pozval Honza Králík Holanďana Ralpha Kronigera, který přijel ještě s kamarádem Diderickem.
V Miloticích se sešli mnozí, kteří se ještě neznali. Nejdál z nás byl Ing. Jiří Uhlíř, už tehdy sběratel s rozsáhlou kolekcí kol, včetně několika vysokých kol.
V následujícím roce přijel Ralph znovu, s ním Američan Carl Burgward, jeden z největších sběratelů na světě. Přivezl americké kardanové kolo, které vyměnil s Jirkou Uhlířem za kolo rakouské Zbrojovky. Psalo se léto 1989, tedy stále ještě čas komunistického páchání dobra, takže Carlův odlet s jiným kolem, než které přivezl, měl charakter trestného činu.
Podstatné bylo něco jiného: hoši ze světa nás pozvali na rok 1990 do Skotska, kde se chystala X. IVCA Rally. V létě 1989 pozvánka marná. Opustit zadrátovaný tábor socialismu na sraz sběratelů starých kol byla absurdní představa. Uvést to do žádosti by znělo jako provokace. Nepojedeme nikam.
Jenže…